جهان

انتقاد شدید پارلمان انگلیس از پلیس این کشور به دلیل آموزش پلیس بحرین

پلیس انگلیس به دلیل آموزش نیروهاى بحرین مورد انتقاد کمیته امور داخلی پارلمان و محافل مدافع حقوق بشر انگلیس قرار گرفته است.

 

پلیس انگلیس به دلیل آموزش نیروهاى بحرین مورد انتقاد کمیته امور داخلی پارلمان و محافل مدافع حقوق بشر انگلیس قرار گرفته است.

روزنامه انگلیسی زبان آبزرور به یک سند 28 صفحه ای دست پیدا کرده که نشان می دهد، کالج پلیس انگلیس و وزارت کشور بحرین در روز 14 ماه ژوئن میلادی سال 2015 میلادی قراردادی برای خدمات آموزشی امضا کرده اند.  

به گفته آبزرور، این سند به طور واضح نشان دهنده ماهیت رابطه مالی میان پلیس انگلیس و بحرین است اما هیچ اشاره ای به مسائل مربوط به حقوق بشر در آن نشده است.

کمیته امور داخلی پارلمان انگلیس نیز در واکنش به این سند، از فعالیت های آموزشی کالج پلیس در خارج از انگلیس و انعقاد قراردادهای غیرشفاف با دولت های خارجیِ متهم به نقض حقوق بشر انتقاد کرده است.

این کمیته همچنین از وزارت خارجه این انگلیس نیز به دلیل افشا نکردن چنین قراردادهایی به بهانه حساسیت امور تجاری، انتقاد کرده و چنین توجیهاتی را «کاملا غیرقابل قبول» عنوان کرده است.

«الیور سپراچ» مدیر برنامه سلاح، در سازمان عفو بین الملل؛ حدود سه ماه قبل از تاریخ این سند طی گزارشی اعلام نموده بود: دولت انگلیس درباره اهمیت حقوق بشر، زیاد صحبت می کند، اما در عین حال، به وحشی ترین رژیم ها در جهان سلاح می فروشد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا