جهان

ابراز نگرانی سازمان ملل از وضعیت نابسامان مسلمانان میانمار

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در بازدید از اردوگاه‌های مسلمانان روهینگیا در ایالت آراکان میانمار از وضعيت مسلمانان در اين اردوگاه ابراز نگرانى كرد.

 

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در بازدید از اردوگاه‌های مسلمانان روهینگیا در ایالت آراکان میانمار از وضعيت مسلمانان در اين اردوگاه ابراز نگرانى كرد.

استفان اوبراین، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه پس از مدت کوتاهی از بروز خشونت در بخش شمالی ایالت آراکان و افزایش درگیری‌های مسلحانه در ایالت «کاچین» از این منطقه بازدید کرد.

اوبراین در این بازدید گفت: اقدامات خشونت‌آمیزی که اخیرا در ایالت آراکان شدت گرفته، باعث نگرانی عمیق ما شده و بایستی از تمامی شهروندان حمایت‌های لازم صورت گیرد. 

وی افزود: این وضعیت بر تمامی قومیت‌های این منطقه به‌ویژه مسلمانان که ضعیف‌تر هستند و حق مهاجرت و حرکت آزادانه را ندارند، تأثیر می‌گذارد.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، تصریح کرد: من از نرسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به برخی از مناطق نگرانم، به‌ویژه این که بسیاری از کسانی که این کمک‌ها را دریافت می‌کنند، زنان، کودکان، سالمندان، بیماران و معلولان و افراد دارای نیازهای خاص هستند. 

حدود یک میلیون از مسلمانان روهینگیا در اردوگاه‌های ایالت «آراکان» زندگی می‌کنند که پس از تصویب قانون سلب حق شهروندی در سال ۱۹۸۲ میلادی توسط دولت میانمار از حق شهروندی محروم شدند و دولت میانمار آنان را مهاجران غیرقانونی از بنگلادش به این کشور می‌داند.

سازمان ملل متحد با اینکه از مسلمانان روهینگیا، به‌عنوان «اقلیت دینی مظلوم در جهان» یاد می‌کند؛ اما تا کنون هیچ گام مفیدی را در راستای احقاق حقوق این مسلمانان برنداشته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا