جهان

بیانیه سازمان دیدبان حقوق شیعیان در واکنش به آتش سوزی در مزکر امام علی علیه السلام در استرالیا

سازمان دیدبان حقوق شیعیان جهان ـshia rights watch  ـ حمله سنی های تندرو، به مرکز امام علی علیه السلام در استرالیا را ددمنشانه توصیف نموده و آن را محکوم کرد.

 

سازمان دیدبان حقوق شیعیان جهان ـshia rights watch  ـ حمله سنی های تندرو، به مرکز امام علی علیه السلام در استرالیا را ددمنشانه توصیف نموده و آن را محکوم کرد.

این سازمان حقوق بشری در بیانیه خود با اشاره به تفکرات سنی های تندرو آورده است: اقدامی که کانون های پنهان داعش در استرالیا مرتکبِ آن شده اند، به طور آشکار خطرهای ناشی از اندیشه تروریستی آنها را نشان داده و ما به مقامات استرالیا توصیه می کنیم تا از فعالیت این گونه گروه های افراطی در کشورشان جلوگیری نمایند.

این بیانیه در ادامه افزود: پیروان اندیشه ی سلفی و وهابی، خطری جدی برای امنیت و آرامش هر کشوری به شمار می روند، مانند اقدامات تروریستی پیروان این تفکر که امروزه در برخی کشورهای اروپایی شاهد آن هستیم؛ و اگر آنها آزادانه به ترویج افکار خود و جذب عناصر تروریستی بپردازند؛ بی تردید بلایی برای تمامی اقشار مردم استرالیا خواهند بود.

 از این رو، سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان از دولت استرالیا می خواهد، قاطع و سریع به این پرونده حساس رسیدگی نموده  و برای حمایت و حفاظت از شیعیان در برابر اقداماتی اینچنینی، تمهیدات لازم را فراهم سازد.

لازم به یاد آوری است، سنی های تندرو یکی از مراکز شیعیان در استرالیا را به آتش کشیده و بر روی دیوارها نیز نام گروه تروریستی داعش را نوشته بودند.

پلیس استرالیا گفته است که این حادثه را پیگیری خواهد نمود، ولی هنوز هیچ مضنونی را  دستگیر نکرده.

خوشبختانه در هنگام آتش سوزی هیچ یک از شیعیان داخل این مرکز فرهنگی نبوده و این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا