جهان

بازدید نماینده حقوق بشر سازمان ملل از میانمار

نماینده حقوق بشر سازمان ملل برای بازدید از مناطق درگیری و بررسی آثار تنش‌ها، وارد میانمار شد.

 

نماینده حقوق بشر سازمان ملل برای بازدید از مناطق درگیری و بررسی آثار تنش‌ها، وارد میانمار شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به دنبال افزایش گزارش‌هایی درباره سرکوب‌های دولتی و نقض حقوق مسلمانان روهینگیا، یانگهی لی، نماینده سازمان ملل در امور حقوق بشر وارد میانمار شد.

یانگهی لی قرار است به ایالات «راخین، یانگون، نایپیداو» و ایالت «کاچین» در شمال میانمار رفته و اوضاع مردم را در این ایالت ها بررسی کند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: تحولات چند ماه گذشته نشان می‌دهد که جامعه بین‌الملل باید در نظارت بر شرایط حقوق بشری در میانمار هوشیار باشد.

در پی حملات نهم اکتبر ۲۰۱۶ به ایست‌های مرزی میانمار با بنگلادش، مقام‌های میانمار، مسلمانان را عامل حملات دانسته و عملیات نظامی سنگینی در ایالت شمالی میانمار به راه انداختند که تاکنون ۸۶ کشته و به گفته سازمان ملل حدود ۳۴ هزار آواره بر جای گذاشته است.

ساکنان ایالت راخین، ارتش میانمار را به کشتار، تجاوز جنسی و بازداشت‌های خودسرانه غیرنظامیان و نیز سوزاندن روستاها متهم می‌کنند.

گفتنی است یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسلمان روهینگیا در میانمار زندگی می‌کنند اما دولت این کشور از دادن حق شهروندی به آنان خودداری می‌کند و آنها با محدودیت‌های تردد، ازدواج و فرصت‌های اقتصادی مواجه هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا