جهان

سازمان ملل: ۸۷ هزار میانماری به ترک منازل مجبور شده‌اند

در پی اقدامات خشونت بار حکومت میانمار علیه مسلمانان این کشور، دست کم 87 هزار تن از مسلمانان آواره شده و یا فرار کرده اند.

 

در پی اقدامات خشونت بار حکومت میانمار علیه مسلمانان این کشور، دست کم 87 هزار تن از مسلمانان آواره شده و یا فرار کرده اند..

دفتر نمایندگی سازمان ملل برای هماهنگی کمک های بشر دوستانه در میانمار ، طی گزارشی اعلام کرد؛ 21 هزار تن از مسلمانان در داخل میانمار آواره بوده و بیش از 66 هزار تن از این کشور به بنگلادش گریخته اند.

در ادامه این گزارش آمده است: کمک‌های بشردوستانه در برخی از مناطق شمالی از سرگرفته شده، ولی دولت میانمار هنوز هم اجازه ورود مسئولین بین‌المللی به بسیاری از مناطق را نمی‌دهد. 

دولت میانمار با تصویب قانونی از سال ۱۹۸۲ تابعیت میانمار را از مسلمانان منطقه «آراکان» سلب کرده است. 

طبق آمار سازمان ملل متحد در سال‌های اخیر، با افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان منطقه آراکان، بیش از ۱۳۰ هزار مسلمان مجبور به فرار از میانمار شده‌اند. 

لازم به یادآوری است، حملات بودائیان افراطی به شهروندان مسلمان ایالت آراکان میانمار که از سال ۲۰۱۲ آغاز شد، تاکنون جان بسیاری از مسلمانان را گرفته است.

در این حملات صدها خانه و کارخانه به آتش کشیده شده و بسیاری از مسلمانان منطقه مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند.

این در حالی است که حکومت میانمار نه تنها از اقدامات بودائیان افراطی جلوگیری نمی نماید، بلکه گفته شده در بسیاری از موارد به آنها کمک نموده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا