جهان

بازداشت ۳۲ مسلمان روهینگیایی به اتهام تماس با بستگان

32 مسلمان در میانمار به خاطر تلفن زدن به اقوام خود بازداشت شدند.

 

32 مسلمان در میانمار به خاطر تلفن زدن به اقوام خود بازداشت شدند.

مقامات میانمار در جدیدترین اقدامات فرقه گرایانه خود، در حق اقلیت مسلمان روهینگیا، ۳۲ شهروند مسلمان را به اتهامِ تماس با بستگان خود در خارج از کشور بازداشت کردند!

 نیروهای نظامی میانمار همچنین، در راستای بازرسی از مناطق مختلف ایالت آراکان، شماری از کشاورزان مسلمان روهینگیایی را به اتهام این که قبل از اذان مغرب، مزرعه خود را ترک نکرده‌اند، بازدشت کردند.

این نیروها، اخیرا نیز اقدام به بازداشت ۸ شهروند مسلمان روهینگیایی به اتهام آموزش قرآن کریم در شمال ایالت آراکان کردند و ، ۱۵ شهروند مسلمان دیگر را به اتهام ماندن در مسجد پس از نماز مغرب، بازداشت کرده بودند.

از مهرماه سال جاری تاکنون و در نتیجه حملات غیر انسانی ارتش و شبه‌نظامیان بودایی میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت آراکان، ۶۵ هزار تن از مسلمانان به بنگلادش فرار کرده‌اند و نظامیان میانمار جنایاتی همچون به آتش کشیدن منازل مسکونی مسلمانان روهینگیا، تجاوز دسته‌جمعی به زنان و کشتار فرا قضایی را مرتکب شده‌اند.

رفتار نظامیان میانمار و بودایی های مورد حمایت مقامات این کشور، اعتراض سازمان های حقوق بشری را در پی داشته، ولی میانمار این اعتراض ها را دخالت در امور داخلی نامیده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا