جهان

هتک حرمت پلیس محجبه آمریکایی در اداره پلیس نیویورک

یک افسر پلیس محجبه زن آمریکایی در اداره پلیس «نیویورک» به دادگاه فدرال «منهتن» شکایت کرد.

 

یک افسر پلیس محجبه زن آمریکایی در اداره پلیس «نیویورک» به دادگاه فدرال «منهتن» شکایت کرد.

وی در شکایت خود عنوان کرده است که سالهاست به شکل فیزیکی و گفتاری مورد حمله همکارانش قرار می گیرد و چون دیگر صبرش تمام شده به دادگاه شکایت کرده است.

«دانیله المرانی» که در سال 2006 به نیروی پلیس «نیویورک» پیوسته و یک سال بعد به دین اسلام گرویده، در شکایت خود اعلام کرده که از زمانی که بر سر کارش حجاب می‌پوشد، اعضای پلیس دیگر حاضر به همکاری با او نیستند.

با توجه به اسناد دادگاه، به المرانی افسر پلیس 38 ساله مسلمان گفته شده که حجابش یک خطر ایمنی محسوب است و به او اجازه گشت داده نمی‌شود؛ و همین موضوع او را در کارش محدودیت کرده و دچار تبعیض شده است.

همچنین این پلیس محجبه، بارها مورد آزار و اذیت زبانی همکارانش در اداره پلیس قرار گرفته و او را با واژه‌هایی چون طالبان، تروریست و «مایه بدنامی پلیس نیویورک» مورد خطاب قرار داده‌اند.

در سال 2010 یک گروهبان در مقابل افسران دیگر وی را به تمسخر گرفته و گفته او نباید در خودروی گشت «منفجر» شود. در روز کریسمس سال 2012 نیز دو افسر پلیس به او حمله کرده و سعی داشته‌اند حجابش را پاره کنند.

وی شکایت خود را در دسامبر 2015 به کمیته فرصت برابری کارمندی ارائه داده و سرانجام در 20 ژانویه امسال موفق به شکایت در دادگاه شده است. 

«جسی رز» وکیل «المرانی» در این باره گفت: به نظرم اگر ذره ای عدالت در دستگاه قضایی ما باشد، باید برای محکوم کردن این افسران در اداره پلیس به خاطر اعمال‌شان به کار رود و حداقل کاری که می‌تواند انجام شود؛ مجازات انضباطی است تا آنان بفهمند حق ندارند با یک همکار مسلمان چنین رفتاری داشته باشند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا