جهان

واکنش یونیسف به خشونت های میانمار علیه کودکان

یونیسف خواستار تحقیقات گسترده و دقیق در باره تعرضات انجام شده در حق کودکان مسلمان میانمار شد.

 

یونیسف خواستار تحقیقات گسترده و دقیق در باره تعرضات انجام شده در حق کودکان مسلمان میانمار شد.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد ـ یونیسف ـ پس از بررسی گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان، طی بیانیه ای درخواست کرد تا تحقیقاتی گسترده و دقیق، درباره موارد خشونت و تعرضاتی که به کودکان مسلمان میانمار شده است، انجام شود.

یونیسف همچنین در بیانیه خود، ضمن محکوم نمودن اقدامات غیر انسانی؛ بر لزوم تعقیب و دستگیری عاملان این تجاوزات خشونت‌آمیز و وحشیانه در حق کودکان مسلمان میانمار و نیز حمایت و توان‌بخشی به آن‌ها در بُعد روحی، روانی و بهداشتی تأکید کرد.

یونیسف در این بیانیه افزود: تجاوزات آشکار و خشونت‌باری که علیه کودکان مسلمان منطقه «آراکان» در شمال میانمار صورت گرفته است، به هیچ وجه قابل قبول نیست و حمایت از این کودکان صرف‌نظر از اینکه پیرو چه دین و مذهب و یا از چه نژادی باشند، حق مسلم آن‌هاست. 

لازم به ذکر است، گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد تجاوزاتی را که علیه مسلمانان روهینگیا انجام می‌شود، «بی‌رحمانه و ویرانگر» توصیف کرد. 

این گزارش وجود موارد تجاوز گروهی، قتل عمدی نوزادان، کودکان خردسال، ضرب‌وشتم وحشیانه، آدم‌ربایی و سایر موارد جدی نقض حقوق بشر در میانمار را تأیید کرده است.

این درحالی است که حکومت میانمار این گزارش ها را رد کرده و گفته است که مسائل میانمار داخلی است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا