جهان

اعتراض گروه حقوق بشر نیجریه به سختگیریها علیه شیعیان این کشور

کانون حقوق بشر نویسندگان نیجریه، حملات پلیس این کشور به تظاهرات‌ صلح‌آمیز شیعیان و مردم بومی «بیافرا» را محکوم کرد.

 

کانون حقوق بشر نویسندگان نیجریه، حملات پلیس این کشور به تظاهرات‌ صلح‌آمیز شیعیان و مردم بومی «بیافرا» را محکوم کرد.

این گروه حقوق بشری طی بیانیه ای، خواستار پایان یافتن استقرار نیروهای نظامی و تلاش ارتش و پلیس نیجریه در بهم زدن تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز شده و تاکید کرد که اقدامات شرم آور پلیس و ارتش، تهدیدی جدی علیه دموکراسی، حاکمیت قانون، حقوق بشر و مشروطه در کشور نیجریه است.

به گزارش «گاردین» این بیانیه، عملکرد پلیس در رابطه با راهپیمایی‌های صلح آمیز شیعیان نیجریه را تکان دهنده توصیف کرده و افزود: تنها خواسته شیعیان نیجریه این است که رئیس جمهور «بوهاری» به قانون احترام گذاشته و طبق حکم صادره از دادگاه عالی فدرال این کشور، شیخ ابراهیم زاکزاکی را بدون هیچ قید و شرطی از زندان آزاد کند.

در ادامه بیانیه این گروه آمده است: اگر در یک جامعه متمدن قرار داشتیم، دادستان کل فدرال و وزیر دادگستری کشور ما باید به خاطر اینکه رئیس جمهور را به بی‌احترامی به حکم دادگاه دعوت کرده اند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گرفتند.

کانون حقوق بشر نویسندگان نیجریه در پایان بیانیه خود گفت: دولت نیجریه تا کنون در تحقیقات و اجرای عدالت در خصوص کشتار بی‌رحمانه صدها تن از شیعیان نیجریه توسط نیروهای ارتش ناکام بوده و ما خواستار تلاش های بیشتری هستیم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا