جهان

گزارش های ضد و نقیض از کشتار مسلمانان میانمار

ارتش میانمار ۱۰۰۰ مسلمان روهینگا را به قتل رسانده است.

 

ارتش میانمار ۱۰۰۰ مسلمان روهینگا را به قتل رسانده است.

دو مسئول سازمان ملل در امور«آوارگان فراری از خشونت» اعلام کردند: احتمال می رود، بیش از یک هزار تن از اقلیت مسلمان «روهینگا» در حمله سرکوبگرانه ارتش میانمار به قتل رسیده اند که بیشتر از آمار گزارشها است.

به گزارش پایگاه خبری النشره، این دو مسئول که در دو آژانس جداگانه سازمان ملل در بنگلادش فعالیت می کنند، افزودند: ما نگران آن هستیم که جهان خارج، بزرگی بحران در ایالت راخین در شمال غربی میانمار را درک نکند.

این در حالی است که «زاو هتای» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری میانمار پس از گزارش سازمان ملل در باره خشونت های میانمار گفته بود: جدیدترین گزارش فرماندهان نظامی میانمار، از کشته شدن کمتر از 100 از «روهینگا» در اکتبر گذشته حکایت دارد و آمار سازمان ملل بسیار بیشتر از آمار ما است.

«آداما دینگ» مشاور ویژه سازمان ملل در زمینه جلوگیری از نسل‌کشی نیز در واکنش به گزارش حکومت میانمار؛ آن را کذب خوانده و خواستار تشکیل یک کمیسیون مستقل با دسترسی نامحدود شده بود.

حدود یک میلیون و یکصد هزار مسلمان روهینگا از تبعیض نژادی در شمال غربی میانمار رنج می برند و به بهانه های واهی مورد حملات خوشنت آمیز بودایی های افراطی و نیروهای دولتی میانمار قرار می گیرند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا