جهان

پایان عملیات ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در «راخین»

دولتمردان میانمار از پایان عملیات ارتش در یکی از ایالت های غربی این کشور خبر دادند.

 

دولتمردان میانمار از پایان عملیات ارتش در یکی از ایالت های غربی این کشور خبر دادند.

شماری از مسئولان دولتی در «میانمار» اعلام کردند که عملیات ارتش در ایالت «راخین» در غرب این کشور ـ که بنا بر برآوردهای سازمان ملل متحد تا حد جنایت جنگی و پاکسازی نژادی علیه اقلیت مسلمان روهینگیا پیش رفته ـ پس از چهار ماه پایان یافته است.

به گزارش رویترز «تاونگ تون»، مشاور جدید امنیت ملی میانمار در بیانیه ای در این باره آورده است: هم اکنون وضعیت در بخش شمالی باثبات است و عملیات ارتش برای پاکسازی منطقه متوقف شده و ممنوعیت رفت و آمد نیز کاهش یافته است.

وی همچنین افزود که بخشی از نیروهای ارتش برای محافظت از آنچه که «صلح و امنیت» توصیفش کرد؛ همچنان در این منطقه باقی مانده اند.

در حالی که از سر گیری خشونت علیه مسلمانان «روهینگیا» انتقادهای گسترده بین المللی از عدم تلاش «آنگ سان سو چی»، مشاور دولت میانمار و برنده جایزه «صلح نوبل» برای کمک به این اقلیت مسلمان را در پی داشت است.

همچنین، دولت تحت رهبری وی تقریبا تمامی گزارش های حاکی از نقض حقوق بشر در ایالت «راخین» را که به نقل از شاهدان عینی جمع آوری شده، رد کرده و مدعی است که عملیات ارتش در این ایالت قانونی بوده و هدف از آن مقابله با شورشیان است.

این گزارش ها به اتفاقات دلخراش ورفتارهای غیر انسانی مانند: کشتار دسته جمعی مسلمانان، تجاوز دسته جمعی، کشتار کودکان و حتی نوزادها و به آتش کشیدن خانه ها، اشاره داشته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا