جهان

بازداشت داعشی های مغربی در اسپانیا

سه مغربی تبار به اتهام جذب تروریست در اسپانیا بازداشت شدند.

 

سه مغربی تبار به اتهام جذب تروریست در اسپانیا بازداشت شدند.

نیروهای انتظامی «بارسلون» و «والنسیا» سه مرد مغربی تبار را به اتهام جذب تروریست در اسپانیا طی یک عملیات ضد تروریستی بازداشت کردند.

پلیس «بارسلون» در عملیاتی که در شهر «رودا ده تر» از توابع استان «بارسلون» انجام شد، 2 مرد 26 و 37 ساله را به اتهام تحریک افراد به اقدامات تروریستی، افراط گرایی و فعالیت در شبکه های اجتماعی بازداشت کرد.

از سوی دیگر، پلیس «والنسیا» نیز در شهر «بنه توسر» یک مرد 45 ساله را به دلیل جذب سنی های تندرو برای اعزام به مناطق جنگی و همکاری با گروه تروریستی داعش بازداشت کرد.

بنا بر اعلام وزارت کشور اسپانیا، این فرد با انتشار پیام هایی در مورد آموزش و تاکتیک های جنگی در شبکه های اجتماعی و با استفاده از نام های کاربری مختلف، حملات تررویستی داعش در اروپا، سوریه و دیگر کشورها را مورد تمجید قرار می‌ داد.

بنا بر اعلام وزارت کشور اسپانیا، فعالیت این سنی تندرو در شبکه های اجتماعی، در ابتدا به نفع القاعده و در حال حاضر برای داعش بوده که برای امنیت جامعه، تهدیدی جدی تلقی می شود.

گفتنی است، از اواسط سال 2015 و از زمانی‌ که وزارت کشور اسپانیا سطح هشدار امنیتی ضد تروریستی را به درجه چهار  ـ از پنج درجه ـ افزایش داد، نیروهای امنیتی این کشور در حدود 200 سنی تندرو را بازداشت کرده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا